Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické zpracování tématu struktura společnosti v rámci občanského a společenskovědního základu na středních školách
Havlíková, Nikola ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Tématem této diplomové práce je struktura společnosti a její didaktické zpracování. Několik prvních kapitol se věnuje českým kurikulárním dokumentům a třem vybraným zahraničním kurikulům (Anglie, Nového Zélandu a Austrálie) a podává analýzu toho, jak tyto dokumenty pojímají téma struktura společnosti. Výsledky analýzy jsou následně vzájemně porovnávány. Další část práce se věnuje doporučení Rady Evropské unie k rozvoji klíčových kompetencí u studentů. Tyto kompetence jsou poté komparovány s pojetím kompetencí v českém kurikulu. Jedna kapitola se také zabývá učebnicemi pro střední školy a jejich pojetím tématu struktura společnosti. Dále navazuje kapitola o českých sociologických výzkumech, které se tímto tématem zabývaly, a jsou představeny jejich výsledky. Poslední část práce obsahuje didaktické podněty k výuce o struktuře společnosti na středních školách. Nejprve jsou vysvětleny principy pedagogického konstruktivismu a poté představeny dvě aktivity, které vychází z výsledků analýz kurikulárních dokumentů a výsledků sociologických výzkumů. Z analýz vyplynulo, že zahraniční kurikula se mnohem více než naše soustředí na aktuální stav společnosti a vysvětlují, k čemu konkrétně osvojení teoretických pojmů má vést, co se studenti naučí, jaké získají dovednosti a k čemu jim to bude užitečné do budoucího...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.